Wednesday, January 7, 2015

een terugblik op 2014 een vooruitblik op 2015 (Heidi)

Ik ben 2014 begonnen op het strand in Florida en ben het ge-eindigd in Frankrijk. Ertussen zat een heel turbulent, opwindend en uitdagend jaar.

Ik die dacht dat 2013 een uitdagend jaar zou worden als first-time moeder, maar ik wist niet dat 2014 op z’n minst even interessant zou zijn in het moederschap. Mijn kleine man is er met grote stappen op vooruit gegaan maar dat was niet zonder z’n ups en downs.  Mama zijn heeft me al veel geleerd, niet op z’n minst het relativeren van dingen en het loslaten. Het aanvaarden van iemand zoals ze zijn en tegelijkertijd proberen in de goede richting te leiden, maar wat is die goede richting? Ik ben er niet altijd veel wijzer uit gekomen maar voorlopig hou ik het op liefde en respect en de rest komt wel.

2014 heeft ook heel wat vriendschaps banden verstevigd maar er is er toch eentje dat er torenhoog uitspringt. Darline, mijn klimmaatje. Op 1 januari wist ik helemaal niet wat voor een invloed zij zou zijn in 2014 en het was pas toen we op het vliegtuig zaten dat ik besefte dat we echt wel naar Kilimanjaro gingen. Ik heb het al aan velen gezegd maar het was een heel emotionele ervaring. Eentje die me heel wat geleerd heeft, vooral nog meer relativeren en ook hoe complex ons leven is. 10 dagen zonder facebook, zonder internet, zonder werk met dagelijks twee kommetjes warm water maar omgeven door een ongelooflijk prachtige natuur en cultuur, het gaf me veel tijd om na te denken over 2015 en het leven zoals het is.

Toen ik thuiskwam had ik een ongelooflijk trotse zoon die sindsdien elke keer hij de Lion King ziet met veel trots zegt kijk de Kilimanjaro mijn lievelings berg en een deal is gesloten dat we binnen tien jaar samen gaan. Ik hoop zo dat dat ook het geval zal zijn.

Ik weet dat ik in mijn leven, ook aan mijn veertigste, af en toe een uitdaging nodig heb voor mezelf. Om me eraan te herinneren dat ik er ook nog ben en niet alleen een mama of vrouw ben. Soms lopen we onszelf zodanig voorbij in deze wereld dat we dat vergeten. In 2015 wordt het de 3 peaks challenge, zeker met Darline en hopelijk nog wat klimdames.

Ik ben heel content mijn forties ingegaan en ik ben van plan er met volle teugen van te genieten. 2015 moet ook op professioneel vlak veranderen vandaar dat ik me wat teruggetrokken heb uit het digitale wereldje om me volop te concentreren op het begin van 2015. Er is al zo weinig tijd in de dag om alles te combineren dat FB af en toe toch wel een beetje teveel tijd in beslag nam.

Ik hoop dat 2015 even spectaculair wordt als 2014 en ik heb al redelijk wat plannen in mijn hoofd die daartoe zullen bijdragen maar eerst en vooral een visite aan de kapper voor een nieuwe look. Het abonnement in de fitness is vernieuwd want die drie bergen in July zijn niet van de poes dus de form moet er zijn. In Maart zou ik graag 24km lopen maar dan zal ik er snel moeten op vooruit gaan maar lukt het lopen niet dan zal het terrassen zijn met de zus want de familie bezoekjes die zijn al gepland.

2015 zal weer een jaar worden van vriendschap want zoals vorig jaar heb ik ook dit jaar al een paar afspraakjes met heel bijzondere mensen waarvan eentje in April waar ik nog wat werk aan heb maar dat toch wel spectaculair zal zijn als het zal lukken.

Ik hoop dat jullie in 2015 ook weer van de partij zullen zijn!

the highlights van 2014 in beeld:


 Januari: ongetwijfeld oma op bezoek in Amerika!

Februari: de reunie met Julian's "pleegbroertje" na een jaar  

Maart: 16 jaar met mijn wederhelft 

April: 1 van mijn dromen, de dolfijnen kus

Mei: Julian studeert af van de kleuterschool

Juni: mijn te gekke Africa verjaardagsfeest

Juli: Vanop afstand had ik heel het panda gedoe in Belgie gevolgd, in Juli kon ik ze eindelijk bezoeken!

Augustus: In voorbereiding van de Kilimanjaro trokken we naar de Triglav in Slovenie, onvergetelijk!

September: Hier moet ik niets over zeggen, het hoogtepunt van 2014!

October: Halloween in het eerste leerjaar

November: Nog altijd prachtige zonsopgangen

December: Het jaar afgesloten met mijn Lily....

No comments:

Post a Comment